sunnuntai 4. elokuuta 2013

Hoitoa silmänympäryksille

Ajattelinpa kirjoittaa tänään silmänympärysvoiteista. Olen nimittäin jostain syystä saanut viime aikoina kamppailla silmänympäryksieni kanssa. Vaikka muuten kasvojeni iho on huippukunnossa, silmänympärykseni ovat olleet kuivat ja aamuisin silmät ovat olleet turvoksissa. Melko epämiellyttävää, eikö? Aamuisin turvonneet silmänympärykset saavat minut tuntemaan itseni 10 vuotta vanhemmaksi... ehkä se "alamäki" onkin jo käsillä?!

En ole kuitenkaan jäänyt aivan toimettomaksi asian suhteen.

Hyvä tapa hoitaa turvonneita silmiä on totta kai kylmä. Tähän tarkoitukseenhan myydään geelinaamioita, jotka voi laittaa jääkaappiin viilenemään. Itse olen kuitenkin turvautunut vanulappuihin, jotka olen kastellut todella kylmässä vedessä. Tämän jälkeen olen antanut lappujen vaikuttaa silmilläni muutaman minuutin. Radikaali virkistyskeino on tietenkin täyttää lavuaari jääpaloilla ja vedellä sekä upottaa kasvot sekaan. Tätä keinoa käyttää Kate Moss.

Totta kai apua löytyy myös kosmetiikasta.



Iltaisin olen käyttänyt Lumenen Sensitive Touch Comforting Eye Cream silmänympärysvoidetta kosteuttamaan silmänympärysihoa yön yli. Plussaa 15ml voide saa pakkauksestaan. Tuubi on melko hygieeninen ja siitä on todella helppo annostella haluttu määdä voidetta.


Voide ei ärsytä silmänympärysihoa. Se kosteuttaa huomattavasti paremmin kuin geelimäiset sisarensa. Rauhoittavasta ja kosteuttavasta vaikutuksestaan huolimatta voide on kuitenkin koostumukseltaan melko kevyttä. Sensitive Touch silmänympärysvoide on ollut ihan positiivinen yllättäjä, mutta välillä kaipaisin vieläkin kosteuttavampaa voidetta. (Uskoisin L'Occitanen Ultra Rich silmänympärysvoiteen ajavan asiaa.)


Aamuisin olen sen sijaan käyttänyt Shiseidon Eye Sootheria (anti-puffiness/dark circles), joka onkin minulla toiminut ihan hyvin. Koostumukseltaan Eye Soother on kevyttä ja geelimäistä ja se myös imeytyy hyvin. Geeli ei myöskään jätä iholle kalvoa ja sen päälle voi meikata hyvin. En usko tuotteen vähentävän silmänalusten tummuutta, mutta turvonneita silmänympäryksiä se kyllä raikastaa. Geelillä on myös hieman viilentävä vaikutus, mikä tuntuu hyvältä juuri tähän tarpeeseen. Mielestäni tuote on kaikin puolin hyvä ainakin aamukäyttöön, mutta en kovin kallista hintaa olisi tästä valmis maksamaan.

EDIT: Tulipa mieleeni mainita vielä kaksi asiaa Shiseidon eye sootherista. Ensinnäkään en ole varma, onko tuote enää myynnissä. Toiseksi olen ymmärtänyt, että tuotteen tarkoitus on toimia välittömänä freesaajana silmänympärysiholle. Tuotetta voikin levittää myös meikin päälle pitkin päivää, mutta pidempiaikaista vaikutusta se ei takaa.

Jonkin verran apua olen saanut myös Decléorin silmänympärysnaamiosta, mutta teen siitä oman postauksen myöhemmin.

Onko joku muu kärsinyt kanssani samasta ongelmasta? Kaikki vertaistuki otetaan ilolla (sekä ymmärryksellä) vastaan. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti